Friday, October 13, 2017

TIPS PENJAGAAN MATA YANG SIHAT

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. juga salam satu malaysia.... akak2 cantik jelita dan abang2 yang kacak.... hari ni saya ada nak share sikit tentang penjagan mata yang sihat... hahhhh.. mata ni amat penting bagi kita hokayyyy.... so kena jaga mata elok2....

mata ini makhota yang amat penting bagi kita. kalau tak dijaga dengan betul potensi nak rosak tu tinggi jadi sepanjang masa pakai cermin mata.. tak pon pakai contact lens? Sanggup asyik keluarkan duit untuk contact lens?



7 TIPS PENJAGAAN MATA

Image result for cara penjagaan mata yang betul
1. Tidur yang secukupnya
Semestinya kita ni memang tak cukup tidur kan. Lebih-lebih lagi bagi ibu-ibu surirumah sepenuh masa yang bekerjaya ni.  Sebaiknya tidur 6-8jam sehari untuk elakkan dari mata lesu tidak bermaya dan menyebabkan eyebag.



2. Minum air secukupnya
Disamping untuk kesihatan dan kecantikan.Minum air secukupnya sebanyak 8 gelas sehari atau 1 liter juga bagus untuk penjagaan mata. Ini kerana air berfungsi sebagai pelarut,penyejuk,pelincir dan agen pengangkut nutrien ke seluruh badan. Malah ia elakkan kulit berkedut dan kering.


3. Bersihkan mata dari solekan
Selain kulit membersihkan solekan pada mata juga penting. Takkan tidur pun nak pakai makeup kan. Bersihkan betul-betul dan elakkan ada bahan kimia meresap dalam mata.


4. Jaga pemakanan.

Banyakkan makan buah-buahan dan sayur-sayuran. Sayur hijau seperti bayam dan cekur manis mengandungi lutein yang baik untuk mata. Sayuran kuning kemerahan seperti lobak,keledek dan tomato mengandungi Vitamin A yang tinggi yang dikenali sebagai retinol yang membantu membina pigmen untuk penglihatan waktu malam. Dan Vitamin C pula untuk pembentukan kolagen bagi menganjalkan kulit di sekeliling mata.

Image result for gambar makanan sehat

5. Lindungi mata dari sinaran matahari

Sinaran matahari yang berlebihan akan menyebabakan katarak dalam amaun yang tinggi dan merosakkan kornea,kanta,dan selaput retina mata. Elakkan membeli cermin mata hitam yang murah di pasar malam kerana tidak dilapisi lapisan untuk lindungi dari sinaran UV.


6. Senaman

Sebenarnya senaman juga sangat bagus untuk mata. Ini kerana mata kita akan bergerak ke kanan dn ke kiri,atas dan bawah dalam 5 kitaran dalam masa 1 minit. Bagus terutama yang menghadap komputer seharian macam blogger seperti kita ni.heheheh


7. Cara tradisional
Kita juga boleh je try cara tradisional dengan menggunakan timun..uncang teh dan ais.


Hubungi rangkaian Marissa Aesthetic atau kunjungi kami
Marissa Aesthetic Semenyih (HQ)
No 26-1, Jalan Semenyih Sentral 4,
Semenyih Sentral, 43500 Semenyih, Selangor
Hotline 03-87234808 /013-2448484

Marissa Aesthetic Shah Alam
No G41 Laman Seri Business Park Jalan Persiaran Sukan Seksyen 13,
40100 Shah Alam. Selangor
Hotline 03-55233505/019-3561353

Marissa Aesthetic Kuantan
No 48A, 1&2 Floor, Jalan Putra Square 2, Chinatown Putra Square.
 25200 Kuantan, Pahang
Tel: 09-5315652/017-3894748

Marissa Aesthetic Bandar Baru Bangi
D09-02 Plaza Paragon Point,
Jalan Medan Pusat, Pusat Bandar,
43650 Bandar Baru Bangi, Selangor
Tel: 03-89289334/019-2151353

Marissa Aesthetic Melaka
No 86, Jalan Lagenda 5, Taman 1 Lagenda, 75400 Melaka
Tel: 06-2884843/019-2311353

Marissa Aesthetic Kelantan
PT 729 T/Jalan Hulu Pasar, Bazar MDKB, 16450 Ketereh, Kelantan
Tel: 09-7882304/013-3880987

Marissa Aesthetic Senawang
42-2A, Tingkat 1, Perniagaan Senawang Jaya,  Senawang
 70450 Seremban, Negeri Sembilan
Tel: 06-6753707/013-8861484

SOHO Kedah
B-2-3, Condo 900,Jalan Golf and Country Club 06000 Jitra, Kedah.
Tel: 04-9161878/019-47017




Thursday, July 20, 2017


Selamat Pagi youalls  harini akak cantik nak share petua hilang jerawat secara semula jadi . Selamat mencuba yaa 🤗
Petua hilangkan jerawat dengan berkesan & hanya mengunakan bahan semulajadi 😍

1 . Pes serbuk kunyit 
> titiskan air sedikit di atas sesudu serbuk kunyit dan sapukan pada kawasan yang berjerawat . ulangi setiap hari sebelum tidur sehingga jerawat hilang .


2 . Jus daun pudina
> blendkan daun pudina bersama sedikit air , tapis air yang diblend dab sapu pada seluruh muka . Biarkan kering semalam , jadi digalakkan buat sebelum anda tidur .



3 . Jus timun
> hiris timun dan rendam dalam air selama 1 jam . Kemudian minum air rendaman tersebut .



4. Bawang putih .
> potong bawang putih kepada dua dan tekapkan pada bahagian berjerawat sehingga merasa jus bawang putih menyerap pada jerawat .

5 . Aloe vera ( lidah buaya )
> potong daun lidah buaya dan rebus di dalam air panas selama beberapa minit sehingga air rebusan menjadi seperti gel . Masukkan air rebusan kedalam peti ais dan biarkan ianya sejuk . Setelah sejuk , sapukan gel diseluruh kawasan muka . Tapi untuk lebih senang sapu sahaja PORE MAKEOVER SCRUB semasa mandi dan gosok gosok di bahagian berjerawat dan bilas . 


Untuk dapatkan PORE MAKEOVER SCRUB , anda boleh komen PM dibahagian komen atau WHATAPP terus ke 011 - 1090 2700 ( MAS )

jangan lupa untuk share & tag kawan-kawan youalls yang ade masalah jerawat ya 

Tuesday, February 28, 2017

Mengapa orang mengambil selenium? 


Selenium mempunyai sifat-sifat antioksidan. Antioksidan Melindungi sel daripada Kerosakan. selenium. Tambahan boleh mengurangkan kemungkinan terdapat kanser prostat Telah bercampur-campur, tetapi kebanyakan Kajian

Antara Orang yang sihat di Amerika Syarikat, kekurangan selenium adalah Luar Biasa. Tetapi SESETENGAH keadaan kesihatan - Seperti HIV, Penyakit Crohn, dan lain-lain - Yang Berkaitan Dengan Tahap selenium Yang Rendah. Orang yang diberi makan Secara intravena Juga berisiko Untuk selenium Yang Rendah. Doktor kadang-kadang mencadangkan Bahawa Orang Yang Dalam Keadaan ini kepada MENGGUNAKAN selenium sebagai Makanan Tambahan.

Selenium Juga Telah dikaji Untuk Rawatan Puluhan syarat. Acha sakit terdiri daripada asma Untuk artritis Untuk kelemumur Untuk kemandulan. Walau bagaimanapun, pemutusan hukum Telah Tidak meyakinkan.

Pukul berapa BANYAK selenium Anda Perlu mengambil?

Elaun Pemakanan disyorkan (RDA) Termasuk EX selenium Anda Perlu mendaptkan daripada Makanan dan dari APA-APA Makanan Tambahan Yang Anda ambil. Kebanyakan orang Boleh mendaptkan RDA Acha selenium daripada Makanan.

Dalam Kajian untuk Menentukan sama selenium Boleh Membantu Dalam prostat Pencegahan kanser, Lelaki mengambil 200 mikrogram SETIAP hari.

Had Atas selamat Untuk selenium ialah 400 mikrogram Sehari di kalangan orang Dewasa. Apa-APA Sahaja Di Atas Yang Dianggap dos berlebihan.

Kumpulan
Elaun Pemakanan Disyorkan
Kanak-kanak 1-3
20 mikrogram / hari
Kanak-kanak 4-8
30 mikrogram / hari
Kanak 9-13
40 mikrogram / hari
Dewasa dan kanak-kanak 14 Tahun Dan Ke Atas
55 mikrogram / hari
Hamil wanita
60 mikrogram / hari
Penyusuan wanita
70 mikrogram/ hari




INGINKAN BADAN CANTIK,MENAWAN?? MAHUKAN BADAN YANG SIHAT?? SUDAH MENCUBE PELBAGAI PRODUK TAPI STILL SAMA??
MEH NK KONGSI PENGALAMAN BAHAGIA SAYA :)



Selenium


Selenium adalah mineral penting yang sangat diperlukan oleh tubuh kita.Mineral ini merupakan bahagian penting dari enzim antioksidan yang akan melindungi sel tubuh kita terhadap kesan negatif yang dihasilkan oleh radikal bebas. Selenium bekerja sebagai faktor untuk enzim yang terlibat dalam oksidan asid lemak dan penghancuran asid amino.Tubuh menambah kemampuan untuk melawan radikal bebas kerana radikal bebas akan menghancurkan sel dan mempunyai sumbangan terhadap perkembangan berbagai penyakit kronik. Karena itu, selenium mampu untuk melambatkan proses ketuaan dan pengerasan jaringan akibat proses oksidan.

Selain untuk melawan radikal bebas, selenium juga berperanan pada sistem imunitasi (kekebalan tubuh) dan fungsi kelenjar tiroid yang baik. Selain itu,keterlibatan selenium untuk mencegah kanser (termasuk kanser kulit akibat pancaran matahari) dan menambah sebagai mineral yang penting.Terdapat berjuta-juta bakteria, virus, parasit dan racun di sekeliling kita yang terus mencari peluang untuk menyerang tubuh badan kita. Oleh sebab itu, badan kita memerlukan mekanisme pertahanan yang sangat kuat untuk menghalang benda asing yang masuk dalam sistem tubuh badan kita.Salah satu mineral yang menjadikan badan kita kebal dari segala virus, bakteria dan parasit ialah Selenium 'Se'. Selenium adalah mineral yang sesuai untuk tubuh badan kita. Kandungan Silenium yang mencukupi dalam tubuh badan kita memberi banyak kebaikan,antaranya ialah




KEBAIKKAN SELINIUM
  • pelbagai anti oksiden yang paling baik
  • mempercepatkan proses pembakaran lemak
  • melancarkan sistem detox dalam badan
  •  perubatan dan pencegahan kanser prostat
  • menurunkan kadar kolestrol
  • menyihatkan pertumbuhan rambut
  • meningkatkan kadar imunisasi tubuh
  •  pencegahan asma
  •  memperbaiki tahap kesuburan








Antara makanan yang mengandungi Selenium ialah
  • Tuna 
  • Udang 
  • Makaroni 
  • Daging lembu 
  • Ayam 
  • Roti 
  • Oatmeal


SUDAH LIHAT DAN BACA KEBAIKANNYA?? TUNGGU APA LAGI MAI RAPAT-RAPAT, PADAT-PADAT, BELI PRODUK TERBAIK INI DICAWANGAN BERDEKATAN DENGAN ANDA!



Marissa Aesthetic Enterprise
(Malaysia)
                                                                

  SEMENYIH (HQ)
No 26-1 Jalan Semenyih Sentral 4, 
Semenyih Sentral, 43500 Semenyih, Selangor
Tel : 03 8723 4808 / 013 244 8484


BANDAR BARU BANGI

D 09-02 Plaza Paragon Point, Jalan Medan 
Pusat, Pusat Bandar 43650
Bandar Baru Bangi, Selangor
Tel : 03 8928 9334 / 016 225 9334


SHAH ALAM

No G41 Laman Seri Business Park 
Jalan Persiaran Sukan Seksyen
13, 41000 Shah Alam, Selangor
Tel : 03 5523 3505 / 019 396 3678


MELAKA

No 86, Jalam Lagenda 5,
Taman 1 Lagenda,75400 Melaka
Tel : 06 288 4843 / 013 388 0987


KELANTAN

PT 729 T/ Jalan Hulu Pasar Bazar
MDKB 16450 Ketereh, Kelantan
Tel : 09 788 2304 / 013 388 0987


KUANTAN

No 48A 1&2 Floor, Jalan Putra Square 2,
Chinatown Putra Square,
25200 Kuantan, Pahang
Tel : 09 531 5652 / 017 358 1619


                 Marissa Nano Silver Beauty & Gold Water

                                     Apakah kebaikan

                                  



MARISSA NANO SILVER BEAUTY & SILVER GOLD WATER ???

Simple je guys!


  1. Tidak mengandung radikal bebas, aman untuk enzim tubuh manusia dan tidak ada efek samping yang negatif jika digunakan bersamaan dengan obat, jamu, atau suplemen lainnya 
  2. Membantu memperbaiki regenerasi sel dan jaringan yang rusak, mencegah pilek dan flu, dan berbagai penyakit yang disebabkan berbagai jenis bakteri, kuman dan infeksi virus 
  3. Jika digunakan secara teratur dapat meningkatkan kekebalan tubuh 
  4. Ionic Silver Water tidak berwarna, tidak berasa (hanya sedikit pahit) 
  5. Non-toxic 


Jadi, tidak bermasalah untuk semua peringkat umur untuk mengambil nya! jadi.... apa lagi? contact kami di number tetera!




SEMENYIH (HQ)

No 26-1 Jalan Semenyih Sentral 4, 
Semenyih Sentral, 43500 Semenyih, Selangor
Tel : 03 8723 4808 / 013 244 8484



BANDAR BARU BANGI

D 09-02 Plaza Paragon Point, Jalan Medan 
Pusat, Pusat Bandar 43650
Bandar Baru Bangi, Selangor
Tel : 03 8928 9334 / 016 225 9334



SHAH ALAM

No G41 Laman Seri Business Park 
Jalan Persiaran Sukan Seksyen
13, 41000 Shah Alam, Selangor
Tel : 03 5523 3505 / 019 396 3678


MELAKA

No 86, Jalam Lagenda 5,
Taman 1 Lagenda,75400 Melaka
Tel : 06 288 4843 / 013 388 0987


KELANTAN

PT 729 T/ Jalan Hulu Pasar Bazar
MDKB 16450 Ketereh, Kelantan
Tel : 09 788 2304 / 013 388 0987


KUANTAN

No 48A 1&2 Floor, Jalan Putra Square 2,
Chinatown Putra Square,
25200 Kuantan, Pahang
Tel : 09 531 5652 / 017 358 1619


RAWATAN TERAPI ENZIM

Maria berjumpa doktor kerana mengalami masalah obesiti. Dia mahu mengurangkan berat badan yang meningkat sehingga 90 kg. Doktor mencadangkan program pengawalan makanan dan juga ubat-ubatan bagi merangsang rasa kenyang dengan cepat. Menurut doktor ini merupakan langkah saintifik yang digunakan di seluruh dunia. Selepas dua minggu makan ubat dan mengawal pemakanan, Maria mula kehilangan berat badan. Dalam tempoh sebulan berat badannya mengurang sebanyak 10 kg dan semestinya dia gembira. Bagaimanapun pada bulan kedua, tiada sebarang pengurangan menyebabkan Maria mula risau. Sebulan selepas itu Maria berhenti makan ubat kerana jemu dengan keadaannya yang tidak berubah. Tambahan pula dia diberitahu ubat yang dimakan mempunyai kesan tidak baik kepada kesihatan. Beberapa bulan selepas itu, Maria mengalami kenaikan berat badan berganda. Tubuhnya berasa lemah dan mukanya kelihatan sembap. Dia kecewa dan hairan dengan keadaan tubuhnya yang tidak memberi sebarang reaksi terhadap rawatan dan ubat-ubatan. Dia melihat beberapa rakannya yang memakan ubat dan pengawalan makanan menjadi kurus dan cantik.

Mengapakah sukar untuk kurus? Mengapakah seseorang itu tetap gemuk meskipun berdiet dan mengamalkan senaman? Apakah yang terjadi?

Setelah mendengar cerita Maria saya menyatakan kepadanya bahawa dia mengalami masalah refraktori obesiti yang bermaksud seseorang itu tidak berjaya menjadi kurus semula. Diet senaman dan ubat-ubatan tidak dapat membantu menurunkan berat badan. Mangsa refraktori obesiti akan menjadi lebih gemuk setelah menjalani rawatan pelangsingan. Mereka juga mempunyai tenaga yang lemah dan mudah murung. Keadaan kulit mereka kasar dan kurang menarik. Senaman juga membuatkan mereka lemah dan semakin gemuk.

Apabila kita bercakap tentang gemuk? Seperti ketagihan alkohol, ianya selalu dikaitkan dengan genetik. Bapak borek, anak rintik katanya. Namun, terdapat banyak cemuhan dan perlian yang berbisik menyelubungi orang-orang bertubuh besar ini. Kami di Marissa Aesthetic Nilai telah melakukan kajian yang lengkap tentang pesakit berbadan besar ini. Hasil dari eksperimen kami adalah sangat mengejutkan! 






Kami menemui Terapi Enzim adalah salah satu cara yang paling efektif sekali untuk kurus. Kebanyakan orang apabila bercakap tentang gemuk mengaitkan berat dengan makanan. Ramai yang menunding jari memberi sepakat tentang ‘orang gemuk selalunya makan banyak.’ Tetapi, bukan itu yang kami temui. Orang yang berbadan besar mempunyai kerosakan pada hormon mereka yang mengubah kecenderungan badan mereka untuk memproses lemak. Dengan kata lain, walaupun mereka makan dengan amaun yang sikit, terutamanya karbohidrat, badan mereka akan memproses makanan tersebut secara berlainan dengan individu berbadan kurus. Badan mereka tidak menggunakannya sebagai tenaga tetapi menyimpannya sebagai lemak.

Untuk individu-individu ini, tiada cara lain lagi yang boleh menguruskan badan mereka kecuali dengan menggunakan Terapi Enzim yang membetulkan semula enzim dan hormon dalam badan supaya berfungsi dengan optimum semula. Kaedah ini meningkatkan aktiviti enzim dengan penambahan bahan yang dipanggil koenzim atau kofaktor. Vitamin dan garam mineral yang terdapat dalam makanan tertentu yang tidak boleh diserap oleh badan akan dapat dipulihkan dengan segera melalui Terapi Enzim. Vitamin B Kompleks contohnya merupakan koenzim bagi lebih 200 enzim. 


 

Enzim membantu menjaga kesihatan tubuh kita. Selain kepentingannya dalam proses pencernaan, enzim dapat digunakan untuk mendiagnosis dan mengubati penyakit. Namun tahukah anda gaya hidup yang "sembarangan" dapat merosakkan dan mengurangi jumlah enzim dalam tubuh kita.




Pengambilan secara berlebihan daging, telur, susu, dan ubat-ubatan, kurang minum, mengunyah terlalu cepat, meminum minuman beralkohol dan kafein, kurang bersenam, stres, serta merokok dapat mengurangi jumlah enzim dalam tubuh kita.

Kekurangannya menjadikan tubuh lemah dan lesu kerana enzim tidak mampu bekerja, penambahan vitamin dan mineral sebegini sering menjadikan seseorang lebih sihat dan aktif.

Individu yang sukar mengurangkan berat badan, sering lesu dan mengantuk selepas makan dicadangkan untuk merawat hormone dan enzimnya melalui Terapi Enzim ini.


Tujuan rawatan ini ialah membolehkan tubuh membakar lemak dengan efektif dan menghapuskan kesan yo yo diet yang sering melanda masyarakat kita yang sedang cuba mendapatkan berat badan ideal. Akibat corak pemakanan yang sering mencabar sistem penghadaman, menyebabkan kitaran anabolic dan katabolic tidak seimbang. Ia menjadi rosak dan menyebabkan lemak cenderung untuk berkumpul dan tidak mudah pecah. Selepas rawatan anda akan mendapat tubuh badan yang di idamkan selama ini, berat badan ideal, terasa lebih bertenaga dan segar. Berjumpalah pakar kesihatan kami untuk mendapatkan nasihat.

Rawatan

Tidak ada kaedah diet dan senaman yang mampu memberi kesan terhadap masalah ini. Ini kerana masalah refraktori obesiti disebabkan kekurangan enzim dan hormon pembakar lemak. Oleh kerana itu pengidap refraktori obesiti berdiet sepanjang tahun malah bertahun-tahun lamanya tanpa sebarang kesan.

Rawatan yang terbaik adalah meningkatkan paras enzim dan hormon. Di Marissa Esthetic misalnya rawatan yang penting adalah terapi enzim yang merangsang ketosis.Selain itu senaman menggunakan otot yang menyokong tubuh kita iaitu core muscle excersize bukan sahaja tidak memenatikan malah mampu menjana fungsi metabolik dengan berkesan.


Masalah

* Masalah lemak pada bahagian depan tubuh iaitu pada buah dada, ketiak, perut termasuk lengan.

Lemak yang berkumpul pada bahagian ini disebabkan faktor hormon yang tidak seimbang. Dalam tubuh wanita terdapat hormon yang penting iaitu estrogen dan progestron. Kehadiran kedua-dua hormone ini perlu seimbang. Apabila estrogen terlalu banyak maka akan berlaku ketidakseimbangan. Estrogen cenderung untuk mengumpulkan lemak pada perut dada lengan dan ketiak. Mereka yang mengalami masalah ini berasa cepat letih. Mereka juga sukar memakai korset atau pakaian ketat kerana saiz badannya lebih besar apabila waktu petang atau malam. Korset yang dipakai terasa seolah-olah semakin ketat di sebabkan perkara ini. Sebenarnya tubuh mereka menyimpan air yang banyak. Pendekatan menangani obesiti haruslah dibuat menerusi pelbagai aspek kerana mengawal makan sahaja bukanlah penyelesaiannya. Selepas rawatan barulah doktor mengenalpasti makanan yang sesuai dengan komposisi tubuh seseorang. Ini membuatkan seseorang itu lebih mudah menjaga dirinya bagi mengelakkan stimulasi hormon cortisol dan estrogen. Perubahan gaya hidup juga penting iaitu dengan menjauhi ketegangan dan bijak menghadapi tekanan dalam kehidupan seharian.

* Pengumpulan lemak pada muka.

Masalah pengumpulan lemak pada muka dan belakang leher. Biasanya tangan dan kaki adalah agak kecil. Perut mungkin membesar sedikit dan terdapat banyak kesan rekahan. Rekahan ini dinamakan striae. Sekali pandang ia kelihatan striae pada perut wanita hamil. Mereka mempunyai muka yang bulat, dagu berlapis dan selalunya bertubuh rendah

* Pengumpulan lemak pada punggung.

Lemak hanya berkumpul pada punggung sahaja. Bahagian atas tubuh kecil, muka juga kecil dan comel. Ini berlaku kerana keaktifan hormon gonadal yang tinggi dan merangsang tubuh menyimpan lemak pada punggung. Perkara ini berlaku bagi lelaki dan wanita. Mereka yang mengalami masalah ini disaran mengambil hormon bloker dan juga mengelak daripada mengambil makanan seperti organ dalaman haiwan yang kaya dengan hormon tersebut.

* Pengumpulan lemak pada perut dan pinggang.

Bagi lelaki ini berlaku disebabkan kekurangan hormon seks lelaki iaitu testosterone serta kemerosotan dalam aktiviti hormon GH. Tubuh jenis ini berisiko mendapat kencing manis kerana masalah insulin yang tidak efektif. Sel-sel dalam tubuhnya tidak efektif terhadap insulin menyebabkan insulin di keluarkan dengan banyak. Kesan insulin yang banyak akan membuatkan gula dalam tubuh rendah dan tenaga menjadi lemah. Mereka juga kerap berasa lapar dan kerap makan menyebabkan berat badan bertambah.





Kesan-Kesan Enzyme Therapy System

1. Mereka yang berdiet tidak merasa lapar atau memuncak selera makan

2. Keinginan untuk makan menurun dan tidak lahap untuk makan meskipun berpuasa

3. Peningkatan metabolic membuatkan mereka selesa dala kehidupan seharian.

4. Tidur berkualiti.

5. Pergerakan usus lebih baik dan mudah membuang air besar.

6. Kuku kelihatan merah dan tidak pucat.

7. Kadar tekanan menurun

8. Masalah kulit dan funges sembuh

9. Tidak merasa kebas

10. Kadar keletihan berkurangan

11. Rasa mengantuk berkurangan.

12. Lebih focus pada aktiviti seharian.

13. Kurang masalah kerap kencing terutama selepas makan berat

14. Lebih tenang dan tidak cepat marah

15. Tenaga yang lebih baik

16. Lebih gembira dalam aktiviti seharian.


Apa yang anda tunggu lagi?!! Segera hubungi cawangan kami yang berdekatan dengan anda!

Marissa Aesthetic Enterprise
(Malaysia)

SEMENYIH (HQ)
No 26-1 Jalan Semenyih Sentral 4, 
Semenyih Sentral, 43500 Semenyih, Selangor
Tel : 03 8723 4808 / 013 244 8484

BANDAR BARU BANGI
D 09-02 Plaza Paragon Point, Jalan Medan 
Pusat, Pusat Bandar 43650
 Bandar Baru Bangi, Selangor
Tel : 03 8928 9334 / 016 225 9334

SHAH ALAM
No G41 Laman Seri Business Park 
Jalan Persiaran Sukan Seksyen
13, 41000 Shah Alam, Selangor
Tel : 03 5523 3505 / 019 396 3678

MELAKA
No 86, Jalam Lagenda 5,
Taman 1 Lagenda,75400 Melaka
Tel : 06 288 4843 / 013 388 0987

KELANTAN
PT 729 T/ Jalan Hulu Pasar Bazar
MDKB 16450 Ketereh, Kelantan
Tel : 09 788 2304 / 013 388 0987

KUANTAN
No 48A 1&2 Floor, Jalan Putra Square 2,
Chinatown Putra Square,
25200 Kuantan, Pahang
Tel : 09 531 5652 / 017 358 1619




Sunday, August 16, 2015

Info Jeragat & Kulit

  • Sejenis penyakit kulit.
  • Umumnya terbahagi kepada tiga jenis iaitu seborrhoeic keratoses, melasme dan skin tag;
    • Seborrhoeic keratoses timbul seperti biji hitam atau tahi lalat hidup.
    • Melasme - tompok hitam atau kelabu leper di bawah lapisan kulit.
    • Skin Tag - Daging lebih berwarna coklat atau kelabu yang kebiasaannya ada pada ketiak dan teher.
  • Jeragat tidak berbahaya namun menyebabkan kulit muka individu kusam dan kotor.
  • Rawatan melalui pembedahan atau sapuan krim.
  • Individu berusia 40 tahun ke atas lebih tinggi risiko berjeragat.



Kulit

  • Kulit adalah organ terbesar yang memiliki berat sekitar enam paun, kulit berperanan melindungi otot dan organ manusia.
  • Kulit memerlukan tiga vitamin, A, C dan E untuk kekal sihat.
  • Pengambilan makanan seimbang serta pemakanan tambahan baik untuk mendapatkan kulit sihat.
  • Vitamin A, C dan E, selenium dan zink adalah antioksidan yang membantu membaik pulih kolegen dan pemutihan kulit.
  • Asid lemak (EFAs) penting sebagai membentuk lapisan yang menghalang kehilangan kelembapan kulit, penting bagi mengatasi masalah kedutan dan kering.
  • Kandungan air penting untuk kelembapan kulit.
  • Kulit manusia terbahagi kepada dua lapisan utama iaitu epidermis dan dermis.
  • Secara saintifik, kulit mengawal suhu badan, menyimpan air, lemak dan vitamin D.
  • Kulit yang terdedah pada cahaya matahari menghasilkan pigmen melanin yang berlebihan untuk melindungi daripada pancaran UV sehingga menyebabkan pigmentasi.
  • Masalah tekanan seperti eczema akan merosakkan kulit.


Penjagaan kulit

  • Kulit harus dibasuh, dilindungi dengan krim pelembap dan pelindung matahari.
  • Lindungi kulit daripada sinaran matahari dari jam l2 tengah hari sehingga 4 petang.
  • Gunakan krim tabir suria dengan SPF15 dan ke atas.
  • Jika bersolek, gunakan kosmetik dengan pelindung sinaran matahari SPF15 dan ke atas.
  • Jangan merokok dan jauhkan diri daripada asap rokok.
  • Gunakan krim pelembap untuk mencegah kekeringan kulit.
  • Cahaya matahari yang mengandungi sinaran UV mempercepatkan proses penuaan dan pigmentasi, elakkan kulit terdedah terlalu lama pada cahaya matahari.
Untuk mendapatkan segala informasi atau rawatan sila hubungi kami!!


Semenyih (HQ) : 03-8723 4808 / 013-244 8484
Shah Alam : 019-396 3678 /03--55233505
Bangi : 03-8928 9334/ 016-225 9334
Nilai : 012-358 5949
Melaka : 06-317 0412 / 013-338 6698
Kuantan : 017-358 1619 / 09-517 3561
WHATSAPP : 012-608 0159

WEBSITE : marissa-esthetic.com
FACEBOOK : Marissa Aesthetic
WEBSITE : Dr Rushmini

PM kami terus untuk maklumat lanjut:
www.facebook.com/messages/MarissaAestheticHQ

Wednesday, August 12, 2015

Rawatan Astetik Daripada Klinik Yang Bertauliah

HARIAN METRO
Ahad, 26 Julai 2015 @ 5:00 AM

Akhbar harian metro telah menulis artikel tentang estetik dalam kalangan masyarakat di Malaysia.Namun begitu,obses terhadap kecantikan membuatkan sesetengah masyarakat lupa atau ‘pejam mata’ terhadap kesan sampingan suntikan filler tanpa memastikan ia palsu ataupun asli.

Lebih menyedihkan, ramai yang kurang pengetahuan bagaimana mahu mengenal pasti suntikan filler palsu dan asli. Tanpa peduli kesan sampingan jangka panjang, semakin ramai yang tertipu dengan kesan jangka pendek suntikan ini.

Ketua Pengarah Eksekutif Perubatan Estetik Pusat Perubatan Beverly Wilshire, Dr Liow Tiong Sin berkata, masih ramai bersikap tidak ambil kisah mengenai suntikan filler sama ada palsu atau asli.

“Pada hakikatnya, memang susah hendak membezakan antara filler palsu atau asli dengan mata kasar kerana pembungkusan dan label produk palsu itu sendiri kelihatan seakan filler asli.

“Pengeluar filler asli seperti Galderma yang disahkan Kementerian Kesihatan tidak dibenarkan menjual bahan suntikan seperti filler kepada sesiapa melainkan doktor estetik yang berlesen yang beroperasi di klinik estetik yang berlesen sahaja.

“Justeru, sekiranya filler atau rawatan filler didapati bukan daripada doktor atau klinik estetik yang berlesen, seperti dijual di ekspo kecantikan, salun kecantikan atau melalui Internet, kemungkinan ia adalah palsu dan bukan daripada pengeluar filler disahkan,” katanya kepada Metro Ahad.

Menurutnya, bagi menjamin keselamatan pengguna, masyarakat perlu mendapatkan perkhidmatan estetik daripada klinik atau pusat perubatan yang berlesen dan pengamal perubatan estetik yang bertauliah sahaja.

Ia amat penting penyuntik filler berkenaan adalah pakar perubatan bertauliah yang arif tentang anatomi wajah dan tubuh manusia supaya suntikan itu dilakukan pada lapisan kulit yang betul.

Menjelaskan lebih lanjut mengenai bahan yang digunakan dalam suntikan filler itu, beliau menjelaskan terdapat pelbagai bahan yang digunakan dalam filler palsu, termasuk silikon atau asid hilorunik yang tidak asli dan tidak steril, liquid parafin, gel petrol dan juga minyak sayur yang membahayakan kesihatan.

“Antara risiko menggunakan suntikan filler palsu adalah kebanyakan bahan ini tidak boleh diterbiodegradasikan (are non-biodegradable) dan akan kekal dalam tubuh pesakit sepanjang hayat. Ia kelihatan seperti ketulan pejal di bawah kulit yang hanya boleh dikeluarkan melalui pembedahan.

“Selain itu, jika filler palsu disuntik ke dalam saluran atau pembuluh darah, saluran ini akan tersumbat seterusnya menyebabkan kematian sel di sekelillingnya.

“Pendek kata, bahagian tubuh yang menjalani suntikan akan menjadi busuk, satu proses yang dipanggil ‘necrosis’. Dalam kes begini, kulit dan daging yang telah busuk harus dibuang dan bahagian yang terjejas harus dibina semula dengan menggunakan teknik seperti graf kulit,” katanya.

Risiko lain jika filler palsu itu disuntik ke dalam saluran atau pembuluh darah yang menghala ke biji mata, ia boleh tersumbat dan pesakit boleh menjadi buta.

Pesakit juga boleh mengalami tekanan jiwa walaupun selepas membina semula bahagian yang sudah rosak akibat filler palsu ataupun akibat penyuntik yang tidak tahu mengenai anatomi wajah dan tubuh manusia.

Dr Liow berkata, kurang kesedaran menyebabkan perkara ini berleluasa. Beliau turut menasihati orang ramai yang mahu melakukan suntikan filler supaya membuat penyelidikan terlebih dulu.

“Sebelum menjalani apa-apa rawatan, pengguna harus membuat penyelidikan mengenai latar doktor, rawatan dan produk yang digunakan oleh pusat perubatan berkenaan.

“Mereka harus pastikan doktor dan klinik estetik berkenaan mempunyai lesen yang sah. Doktor yang sah akan memaparkan sijil yang mengesahkan beliau telah menjalani latihan berkaitan estetik daripada perbadanan estetik yang sahih dan dikenali.

“Doktor yang sah juga akan menjalankan rawatan di klinik yang berlesen serta terdaftar dan bukan di tempat seperti bilik hotel, salon kecantikan ataupun di rumah,” katanya.

Liow turut mengingatkan bahawa rawatan estetik bukan rawatan kecemasan. Pengguna harus diberi masa yang mencukupi untuk mempertimbangkan rawatan itu dan memilih pakar yang sesuai dengan diri mereka.

Pengguna harus berwaspada jika rawatan ditawarkan pada harga diskaun yang tinggi, dan penjual menjanjikan hasil yang tidak realistik (seperti rawatan yang boleh mengubah wajah pengguna 100 peratus supaya kelihatan seperti pelakon atau penyanyi terkenal).

Pengguna boleh mempertimbangkan maklumat daripada maklum balas serta ulasan peribadi pengguna yang pernah melalui prosedur dan produk tertentu yang dipaparkan menerusi Internet ataupun apabila berjumpa sendiri dengan seorang doktor.

Pengetahuan mendalam dapat membantu pengguna membuat keputusan yang bijak, selamat dan waras. Mengenai golongan yang lebih terdedah kepada risiko ini, Liow berkata wanita biasanya teraniaya kerana mereka lebih kerap ke pusat kecantikan dan terpedaya dengan promosi dan janji manis lebih-lebih lagi apabila produk palsu itu dijual pada harga diskaun yang murah.

“Biasalah wanita memang lebih terdedah kerana mereka sangat menitikberatkan soal kecantikan dan sanggup berhabis ribuan ringgit asalkan hasilnya memuaskan.

“Tetapi perlu diingat, suntikan filler tidak asli akan memberi kesan sampingan jika diambil berterusan. Bukan sahaja akan mengalami bengkak dan ketulan berkekalan yang boleh bertukar menjadi barah, ada kala ia boleh merosakkan rupa seseorang sehingga perlu menjalani pembedahan bina semula yang memakan kos amat tinggi.

“Itupun bahagian yang terjejas tidak boleh 100 peratus kembali kepada asal. Pesakit boleh mengalami tekanan jiwa walaupun setelah menjalani pembinaan semula,” katanya sambil menasihatkan orang ramai supaya lebih berhati-hati terutama dengan filler harga lebih rendah.


Dapatkan rawatan estetik di MARISSA ESTHETIC di cawangan berdekatan anda. Pusat rawatan estetik Marissa merupakan salah satu pusat rawatan PAKAR ASTETIK DAN ANTI PENUAAN.



Untuk mendapatkan segala informasi atau rawatan astetik sila hubungi kami!!



Semenyih (HQ) : 03-8723 4808 / 013-244 8484

Shah Alam : 019-396 3678 / 03--55233505
Bangi : 03-8928 9334/ 016-225 9334

Nilai : 012-358 5949

Melaka : 06-317 0412 / 013-338 6698

Kuantan : 017-358 1619 / 09-517 3561

WHATSAPP : 012-608 0159

WEBSITE : marissa-esthetic.com

FACEBOOK : Marissa Aesthetic

WEBSITE : Dr Rushmini

PM kami terus untuk maklumat lanjut >>

www.facebook.com/messages/MarissaAestheticHQ